.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سفر وزير تعاون به گيلان

وزيرتعاون گفت: با ايجاد و تشکيل تعاوني ها، موتور توانايي و حضور بيشتر مردم در امور اقتصادي کشور روشن مي شود.

دکتر محمد عباسي روز دوشنبه در مراسم افتتاح نمايشگاه دستاوردها و توانمنديهاي بخش تعاون گيلان، افزود: با تشکيل تعاوني ها، همگرايي مردم و در کنار هم قرار گرفتن سرمايه ها در يک بخش، امکان فعاليت اقتصادي و رقابت براي افرادي که از توانايي حرفه اي و مالي کمتري برخوردارند، فراهم مي شود.
وي گفت: ملت ما ملتي روشنفکر، هوشمند و با تخصص بالا هستند و فرصت هاي اقتصادي بزرگي در کشور به ويژه در استانهاي شمالي کشور از جمله گيلان وجود دارد که بايد زمينه استفاده از آنها را فراهم کرد.
"عباسي" افزود: علت اينکه نمي توانيم با وجود اين ظرفيت بالا، توليد کنيم، عدم روشن بودن موتور محرکه مردم در امور اقتصادي است که تعاونيها بهترين فرصت را براي اين کار فراهم مي کنند.
وي با اشاره به مدلهاي اقتصادي دنيا، گفت: با ايجاد تعاونيها، زمينه اي فراهم مي شود تا همه مردم بر مبناي عدالت از فرصت ها و امکانات استفاده کنند، در حالي که با نظام سرمايه گذاري چنين امري امکان پذير نيست.
وي افزود: بايد با بکارگيري همه ظرفيتها به منظور افزايش بهره وري و توليد در کشور فعاليت کنيم که اين کار با ايجاد تعاونيها ميسر شده و علاوه بر آن امنيت هم در کشور ايجاد مي شود.
وي در بيان علت موفقيت برخي از تعاوني ها، تصريح کرد: يک شيوه منطقي براي رشد توانمنديهاي در کشور ايجاد تعاوني است اما اين بدان معنا نيست که همه فعالان اين بخش، همه مولفه هاي ارزشهاي اين شيوه را مراعات مي کنند به همين دليل است که برخي از تعاوني ها موفق نيستند.
وزير تعاون در ادامه از تشکيل و تاسيس صندوق ضمانت سرمايه گذاري بخش تعاون خبر داد و افزود: اين صندوق نيمه شعبان ماه به منظور تکميل زنجيره حمايت و ساماندهي افراد علاقمند به کار در بخش تعاون افتتاح مي شود.
"عباسي" گفت: با تاسيس اين صندوق زمينه مناسبي براي حمايت از جوانان و فارغ التحصيلاني که تمايل به فعاليت اقتصادي داشته اما با مشکل وثيقه کافي و ضمانت روبرو هستند، فراهم مي کند.
گفتني است نمايشگاه دستاوردها و توانمنديهاي بخش تعاون گيلان به مناسبت هفته تعاون و با مشارکت شرکت تعاوني هاي استانهاي اردبيل، زنجان و قزوين در رشت گشايش يافت.
اين نمايشگاه با هدف ارايه توانمندي هاي و يافتن بازار هدف و تسهيل در امر فروش محصولات توليدي تعاونيها در 120 غرفه داير شده است.
علاقمندان مي توانند همه روزه تا سوم تيرماه از ساعت 16 تا 21 از اين نمايشگاه واقع در رشت- ميدان گيل- سالن نمايشگاهي روبروي پايانه مسافربري ديدن کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.